Loppis 7 september
Lördagen den 7 september kl.10-16 blir det stor SBIF-Loppis på Sidsjövallen. Tulla-Maja och jag (Cissi) håller i detta men tjejerna i laget kommer gemensamt få ansvara och jobba på plats. *Plocka gärna i hop loppisprylar redan nu och prismärk dessa själva. Vi kommer inte att kunna sortera och lämna tillbaka era saker så det som inte säljs skänker vi till välgörande ändamål. *Tänk på att de kläder vi säljer ska vara shyssta, hela, rena och prismärkta. Urtvättade, trasiga och slitna kläder kommer vi bara att kasta. I lopptältet kommer vi att sätta upp klädstänger, så har du en och annan galge att avvara så vore det toppen! *Kläder ska lämnas i påsar, sorterat efter storlekar där storleken står utanpå påsen. *Ni som kan och vill baka är hjärtligt välkomna att göra det. Vi tänkte sälja fika i kiosken på Sidsjövallen men även hembakade sockerkakor, bullar, kakor i påsar m.m. *Inlämning till loppisen sker på lördagen den 7 september mellan kl.8:00-9:45 på Sidsjövallen. *Vi kommer att få proffsiga affischer att sätta upp på arbetsplatser eller typ ICA. Vi kan också ordna flyers för att lappa bilar. Bild att dela på sociala medier kommer vi att lägga ut i Messenger gruppen. Vi hoppas och tror att det här kan ge lite klirr i kassan till laget. Känns också kul att kunna involvera våra tjejer i detta uppdrag 💪 En inbjudan kommer att skickas ut på laget se för att se vilka av tjejerna som kan närvara denna dag. Utifrån det så gör vi ett schema med förmiddags- och eftermiddagspass. Mvh Tulla-Maja & Cissi
F-10
12 jul 2024
0kommentarer
Städning och krattning ons 10/7
Hej! Nu är det dags för skräpplockning och krattning av småsten som blivit kvar efter grävningen av nytt VA. 'Stenarna oroar lite då det är kul att kasta dessa och vi har många rutor på nya barackerna.' Vi ses imorgon ons 10/7 kl. 16:00 på vallen för en insats. Barn och föräldrar är välkomna! Ta med plastpåsar och stålkrattor om ni har. 'Sten kan läggas mot skogen/parkeringen då vi ska köra bort en del massor som blev kvar.' Jag har inte sett/tittat själv hur det ser ut, utan fått informationen till mig. Vi ses imorgon!
F-15
9 jul 2024
11kommentarer
Fotboll i sommar
Hej, Vi är hemma en del i sommar och Arvid är sugen på att spela fotboll. Vi har vår tid att nyttja på onsdagar 16.30-17.30 annars går det säkert bra att köra nån spontan tid dagtid. Hör av er om det är några fler barn som är sugna att spela. / Lars
P-18
9 jul 2024
8kommentarer
Ny information om Mid Nordic cup 2-4 augusti
Som vi tidigare meddelat hade vi två lag anmälda till tävlingsgruppen med poäng, utslagning och slutspel. Det här har vi nu fått möjlighet av cupledningen att ändra och tränarna har beslutat att ta den chansen och har därför flyttat våra lag till gruppen icke-tävling. Vi kommer alltså att spela som vi gjort på tidigare cuper, dvs ingen poängräkning eller slutspel. Alla lag kommer att få spela 5 matcher under cupen. Observera att det kommer bli helt nya tider för matcherna, nya kallelser kommer så snart cupledningen meddelar dom till oss. Tränarna kommer som tidigare meddelats att kalla samtliga spelare i respektive lag till alla matcher. Det betyder att det kommer vara 14 spelare på varje match och det gör också att man som spelare inte kan räkna med lika mycket speltid under matcherna. Alla kommer få speltid så ingen kommer sitta av tiden på bänken en hel match, dock så kan speltid/match variera mellan vissa spelare. Man får också räkna med att behöva spela på olika positioner. En viktig sak som spelarna ska vara medvetna om är att klagar man på domare, motståndare eller lagkamrater kan man bli tvungen att avstå delar av matchen. Vi kommer möta duktiga lag så är man ute på planen måste man orka och ge allt. För att orka måste man hålla igång träningen under sommaruppehållet. Så hjälp spelarna att påminna om att själva träna både med och utan boll. Det finns massa bra inspiration på fotbollsövningar på Youtube. Konditionsträning är också viktigt. Minst en rejälare löp/cykelrunda eller annan pulshöjande träning några gånger i veckan.
P-12
8 jul 2024
0kommentarer
Sista träningen
Hej, Grym insats i helgen på Lilla-VM! Riktigt kul att se tjejerna utvecklas, kämpa, skratta och peppa varandra. Imorgon kör vi sista träningen innan vi tar sommaruppehåll innan vi drar igång igen i augusti. Påminner om att ta med tröjorna från Lilla-VM. Vi saknar även två tröjor som försvunnit under vårsäsongen, storlek YS och YM. Kolla gärna hemma om ni råkar fått med en hem.
F-16
2 jul 2024
3kommentarer
Visa fler nyheter