Härnö Fotbollsfest
Med fem dagar kvar till Mid Nordic kommer här lite info om en helt annan cup! ☺ Vi har även i år anmält oss till cupen i Härnösand, datumen är 24-25 augusti. En kallelse kommer att gå ut där ni kan anmäla om ni kan delta. Så snart spelschemat är klart kan vi dela in lag utifrån de som anmält sig! Mer info om cupen: https://www.cupmate.nu/cup/harno-fotbollsfest
P-14
28 jul 2024
0kommentarer
CUP - Info
Hej! Vi hoppas att alla tjejer haft fina veckor med lite ledighet och kanske lite träning om vartannat. Nu närmar det sig cup - vi ska spela Mid Nordic Cup nästa helg i Timrå. Den startar redan på fredag och båda våra lag spelar två matcher den dagen. Det här bli kul :) Lagen ser ut som följande; LAG GUL Tränare: Hanna och Jalle Linnea H Lova Signe B Nathalie Molly Tilda B Alice Indra Ella-Karin Minna Ida-Marie Melinda Millie Matcher Fredag 09:40 på Kuben Fredag 17:10 Byberg och Nordin Lördag 10:50 på Bravura. Slutspel... LAG GRÖN Tränare: Kajsa och Anders Nova Stina Edith Ebba N Smilla Tove Tilda L Alwa Tilde Bea Ellen Stella Mimmi Matcher: Fredag 12:10 på Kuben Fredag 15:30 på Kuben Lördag 11:40 på Kuben Slutspel.... Alla info finns på hemsidan, sök fram Sidsjö Böle F11. Testa nedan länk, annars gör egen sökning och spara dina favoriter så hänger man med när slutspelen är och även kan se resultat. https://midnordiccup.cups.nu/2024,sv/result/clubs/54727020 Lag gul samlas på Kuben fredag klockan 08:40 för snack och uppvärmning. Lag grön samlas klockan 11:00 på Kuben inför matchstart. Vi försöker titta på varandras matcher så kom gärna och heja på om ni har möjlighet på de första matcherna på fredag. Sen blir det mer klurigt om vi är på olika platser. Glöm inte att dricka och äta ordentligt innan helgen, ta gärna med matsäck om man inte vill handla mat på plats. All info finns på hemsidan om vad som kan inhandlas. Ta med benskydd och kika gärna över fotbollsskor innan cupen då vissa fötter kan hunnit växa under uppehållet :) Träning kommande vecka: Tisdag och torsdag. Föreläsning onsdag som vi flyttade fram. Kallelser kommer inom kort! Nu kör vi igång igen / Tränarna
F-11
28 jul 2024
2kommentarer
Påminnelse gällande F-10:s Smörgåstårtslotteri!
Som det ser ut nu så har 40 st lotter kvar att sälja. Säljperioden måste därför flyttas fram till den 14/9 (absolut sista säljdagen) och dragningen sker den 15/9. Vinnaren meddelas personligen den 15/9. Vi kommer att sälja lotter under loppisdagen den 7/9. Men fråga grannar, kollegor m.m om de vill köpa en eller flera lotter 😃 Lotterna köper man genom att kontakta mig på 070-6969800 Vänligen Cissi ------------------------------------- Det här vill ni inte missa I dag drar vi i gång lottförsäljningen, där första pris är en 8-10 bitars maffig smörgåstårta med lax/räkor eller ost/skinka (går även att få en helt vegetarisk smörgåstårta). Tårtan görs sedan på beställning, av en pappa i laget som är kock. Han kontaktar vinnaren och kommer överens om vilken sort som önskas och datum för avhämtning. (Han gör sanslöst goda smörgåstårtor, i fall ni undrar 😉) *Vi säljer 100 lottnummer för 50:-/st. *Försäljningsperiod: 27/7 t.o.m 31/8 - 2024. Om det finns många osålda lotter över den 31/8 så flyttar vi fram säljperioden senast till de 14/9. Dragning sker i så fall den 15/9. *Dragning av vinnare sker 1/9 kl.12:00. *Vinnaren presenteras här på laget.se samt på supertext. För att boka lottnummer sms:a Cissi på 070-6969800.Jag skriver upp namn och telefonnummer på de lottnummer ni väljer att köpa. Jag bekräftar tillbaka direkt att lottnumret är bokat och du swishar mig direkt på samma telefonnummer. Är lottnumret upptaget så meddelar jag såklart det också. Lottnumren är från 1 till 100. Passa på att tipsa mor- och farföräldrar, grannar m.fl. Faller detta ut väl så kör vi ett till likvärdigt lotteri senare höst. Detta är ett initiativ som planeringsgruppen håller i och ansvarar för. Är ni med? ✌😉 #gothiacup2025 Vänligen Cissi & Planeringsgruppen
F-10
27 jul 2024
3kommentarer
Mid Nordic Cup
Då var det dags för Mid Nordic Cup i Timrå, vi spelar matcher alla tre dagar. Fördelen med Mid Nordic är att man får möta lag från andra regioner men nackdelen är att cupen är rätt utspridd och vi spelar matcher på tre olika arenor under helgen. Fördelen är dock att man lagt programmet så att våra två lag spelar ofta i anslutning till varandra så ta chansen att heja på varandra. Vi har inte så många matcher på Fagerviksfältet men vi siktar nog på att slå upp vårt lagtält ändå för att få lite cupkänsla i alla fall. Vi återkommer om det. Spelschema lag Grön Spelschema lag Gul Vi har fler bortresta spelare än vad vi hade räknat med från början så vi har lånat in två spelare från F13 till vardera lag för att få ihop två lag. Tack för att ni kunde ställa upp. Vi har ändå rätt få spelare så meddela eventuella sjukdomar eller andra förhinder så snart som möjligt. Vi kör två träningar till veckan för de som kan och vill, tisdag på Sidsjövallen och onsdag på Västhagen. Kallelser kommer.
F-14
27 jul 2024
1kommentar
Lagkassa och klubbavgifter
I höst är det dags att sälja häften igen. Vi har förstått att det råder en viss förvirring kring detta så vi tänker att det är en bra idé att förtydliga detta samt berätta en del om hur ekonomin ser ut. För klubbens räkning säljer vi Sidsjö-Böle-häften (inkl Ica-rabatter), 3 st per spelare. Dessa pengar går till föreningen för planhyror, skötsel/uppbyggnad vår anläggning. Föreningen kämpar hårt för att kunna bygga en fullstor 11mot11-konstgärsplan plus en 7mot7-plan på Sidsjövallen och dessutom bygga upp ett bra klubbhus som täcker alla de behov som klubben har. Utöver det går medlemsavgifterna och träningsavgifterna till klubben. Avgifterna ökar för varje ”nivå” laget passerar, nästa år spelar vi 9mot9 och får då en ökad träningsavgift per spelare. Medlemsavgiften är på 300 kr/spelare. Träningsavgiften kommer nästa år att vara 1300 kr/spelare. Sen kommer vi till vår lagkassa som vi själva hanterar för vårt eget lag. Kostnaderna är ganska stora varje år, se exempel nedan: • Material till laget såsom medicinväskor med innehåll, småmål, konor, nya bollar, matchtröjor mm. Vissa tillfällen får vi vissa bidrag till detta från klubben, men kostnaderna för laget är 5-10 tkr i år. • Anmälningsavgifter till cuper, brukar ligga på 1500-2000 kr per lag. I år har vi 2 lag på vårcupen, 2 lag på Hudik Cup, 2 lag på Mittnorden och 1 lag på höstcupen. Kostnaden för detta ca 13-14 tkr. • Domararvoden för seriematcher och sammankomster. Ca 250 kr/match, ca 20 matcher. Kostnad ca 5 tkr. • Tränarna tar hand om spelarna på cuper, lägger massor av tid på planering/träning/match och kör ofta bilar, men lagkassan får stå för övernattningskostnaderna på cuper och läger. Denna kostnad varierar förstås mellan olika år, men landar på ca 10 tkr i år. Därmed krävs alltså ca 35-40 tkr per år bara för vanlig ”drift”. Trots att alla spelare själva betalar för sina egna kostnader för övernattningar, mat mm. Vill vi att lagkassan ska kunna betala för spelarnas kostnader i något sammanhang, så stiger kostnaderna ytterligare. Dessa pengar måste vi få in på något sätt. • Ett alternativ är att alla spelare får betala in nån tusenlapp var i lagkassan regelbundet, så gör vissa lag. • Att ha sponsorer hjälper förstås avsevärt! Alla som har företagskontakter som kan tänka sig att sponsra oss, hör av er genast till Jonas Petersson på 0730 640 227. Vi har redan ett par sponsorer som vi är mycket tacksamma för! • Vi har den fantastiska möjligheten att sälja egna rabatthäften (inkl Coop-rabatter) för 300 kr/st där vi får nästan alla pengarna till vårt lag, detta eftersom Jonas och Annas företag Dealbooster sponsrar med sitt arbete att skapa häftena. Vi ska därför sälja dessa häften en omgång till med start denna vecka. Alla säljer även här minst 3 häften var! Tjejerna är nu så stora att de kan knacka dörr eller stå utanför Coop och sälja sina häften. Detta kan ge oss ca 25 tkr till lagkassan! • Annan försäljning / arbete. Glenn och Johanna gav oss möjligheten att dra in 5 tkr på Nattmilen i våras, ett mkt bra exempel på extrajobb. Kanske känner ni någon som kan ge oss i uppdrag att städa/plantera/ annat där tjejerna själva kan göra jobbet? Hör i så fall av er! Mycket information, men vi är alla en del av föreningen och i allra högsta grad är det vi som är vårt lag, därför vill vi att alla ska känna sig delaktiga och inkluderade.
F-12
25 jul 2024
0kommentarer
Visa fler nyheter